Veelgestelde vragen
Hier tref u een overzicht van veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neemt u dan gerust contact met ons op.
- Kan ik mijn gemaakte afspraak nog wijzigen of annuleren
Ja dat kan 24 uur voorafgaand aan de afspraak. Wanneer u online (via MGN) een afspraak heeft gemaakt kunt u deze zelf wijzingen of annuleren. Dit geldt ook voor een termijn van 24 uur van te voren.
- Kan ik mij aanmelden als nieuwe patiënt?
Nee, helaas is onze praktijk gesloten voor nieuwe inschrijvingen. Ook maken wij geen gebruik van een wachtlijst.
- Wanneer is de praktijk gesloten?
In principe is de praktijk het hele jaar geopend. Wanneer een huisarts op vakantie is dan zal een andere huisarts aanwezig zijn. Het kan zijn dat er dan een langere wachttijd is voor het spreekuur. Verder is de praktijk niet open tussen 17.00 en 8.00, de weekenden en feestdagen, dan kunt u terecht bij de Huisartsenpost HADOKS acute zorg Den Haag via telefoonnummer 070-3469669.
- Noodgevallen
U kunt ons via de vaste lijn, optie 1, bereiken indien er sprake is van een spoedeisende situatie. Wanneer er een noodgeval is waarbij de inschatting bestaat dat een spoedbezoek door huisarts niet voldoende is: dan is dringend het advies de ambulance of 112 te bellen.
- Wanneer kan ik bellen voor uitslagen? (bloed, röntgen of ander onderzoek)
De praktijk is telefonisch bereikbaar van 8.00 – 17.00u.
Houd u rekening met het volgende:
de bloeduitslagen zijn (onder voorbehoud) 2 werkdagen na het prikken bekend. Dit geldt ook voor röntgen- en echo onderzoek.
- Klachten van branderige urineproductie? Hoe lever ik m’n urine in?
Het beste is om een ochtendurine halverwege de plasbeurt op te vangen in een schoon potje. Vervolgens levert u het potje voor 12.00 uur in bij de doktersassistente die het zal onderzoeken. Kunt u de urine niet binnen een uur na de plasbeurt afgeven, bewaar het dan in de koelkast totdat u het kan brengen (uiterlijk 12.00 uur).
- Een ongeval gehad, bijvoorbeeld een snijwond, kan ik gelijk komen?
Natuurlijk kunt u gelijk komen. Als u in de gelegenheid bent, belt u dan even om aan te kondigen dat u onderweg bent. Zo kunnen wij hier ook rekening mee houden.
- Ik wil naar een specialist, kan ik daar zo naar toe?
Er is altijd een verwijsbrief nodig om bij de specialist langs te kunnen. U zal dus ten alle tijden langs de huisarts moeten.
- Medicijnen herhalen. Hoe gaat dat?
Wanneer u een medicijn wenst te herhalen dan kan dat via deze website. Ook kan dat telefonisch tussen 08.00u en 17.00u. Gebruikt u altijd dezelfde medicatie, informeer bij de apotheek naar de herhaalservice.
- Wanneer kan ik bloed komen prikken?
Bloedprikken kan in het gezondheidscentrum: maandag t/m vrijdag van 08.00u tot 9.30u. Het formulier voor het prikken van bloed kan op indicatie van de huisarts verkregen worden. Hierop staat vermeld hoe u een afspraak kunt maken. Voor sommige bloedwaarden dient u nuchter te zijn (d.w.z. niet eten of drinken van 24.00u tot het moment dat u komt prikken, een glaasje water mag). We raden u aan om altijd uw verzekeringspasje en identiteitsbewijs mee te nemen. De kosten van het bloed prikken zijn veelal voor uzelf.
- Niet verschenen zonder bericht: wegblijftarief
Het gebeurt, helaas nog regelmatig, dat een patiënt niet verschijnt op zijn/haar afspraak. Zowel voor uw huisarts als voor andere patiënten die graag op het spreekuur willen komen is dit vervelend. Daarom geldt dat als u meer dan 1 keer niet verschijnt zonder bericht zijn wij genoodzaakt u een rekening te sturen van 25 euro. Deze dient u zelf te voldoen en zal niet door de verzekering worden vergoed. Dit geldt voor alle afspraken; dus zowel met de huisarts, als met de praktijkondersteuner of assistente.